Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reason
Onderzoek: Trainen beste remedie tegen vallen bij 65-plussers
    Training
    Vitamine D
Geschreven op 05 Sep 2018
 
Wat verandert er in het basispakket van de zorgverzekering in 2019?
    Wat verandert er in het basispakket van de zorgverzekering in 2019?
    COPD en fysiotherapie
    Betalen uit eigen portemonnee
    Vergoeding per 1 januari 2019
    COPD behandeling bij ons in de praktijk
    Meer ruimte voor preventie
    Minder eten en meer bewegen
    Niet iedereen met overgewicht komt in aanmerking
    Meer informatie
Geschreven op 30 Aug 2018
 
Het kiezen & vergelijken van zorgpolissen moet makkelijker!
    Het kiezen & vergelijken van zorgpolissen moet makkelijker!
    Een te groot aanbod
    Het keuzeproces: een waar doolhof
    Is meer transparantie de oplossing?
    Let op: het is altijd verstandig om elk jaar even te kijken of uw huidige verzekering nog wel de beste keuze is voor u. Zorgverzekeraars veranderen vaak voorwaarden in polissen. Ga er dus NOOIT van uit dat u GOED verzekerd bent.
    Het onderzoek
    BRON: https://www.acm.nl/nl/publicaties/zorgpolis-kiezen-meer-transparantie-niet-voldoende
Geschreven op 26 Jul 2018
 
Zo houdt u een positieve mindset tijdens het revalideren!
    Revalideren kan soms best lastig zijn. Zeker omdat een revalidatie veel doorzettingsvermogen vraagt en soms net even anders loopt dan u in gedachten had. Hierbij komen niet alleen fysieke uitdagingen om de hoek kijken, maar worden we ook mentaal uitgedaagd. Positief blijven in ons revalidatietraject kan daardoor ook een grote opgave zijn. De volgende tips zorgen ervoor dat u een positieve mindset kunt vasthouden tijdens uw revalidatietraject.
    Denk positief
    Geloof in uzelf
    Vertrouw op uw lichaam
    Vier ook het kleine succes
Geschreven op 25 Jul 2018
 
Wist u dat een burn-out beroepsziekte nummer één is?
    Heeft u vaak stress? Ligt de werkdruk op uw werk erg hoog? Blijft u altijd maar doorgaan? Pas op dat u geen burn-out krijgt! Werkstress is beroepsziekte nummer één in Nederland. Wist u dat zelfs 14 procent van de werknemers jaarlijks burn-out klachten melden? Ruim 5 procent zit voor een langere periode thuis (gemiddeld 242 dagen). Wat is een burn-out, wat doet het met uw lichaam en wat kunnen wij hierin voor u betekenen? Dat leest u hier!
    Langdurige stress
    Zoek afleiding!
    Ontspanning en inspanning
Geschreven op 09 Jul 2018
 
Waarom het te snel drinken van water niet goed voor u is
    De temperaturen stijgen en het is erg warm buiten! Dit betekent: veel water drinken! Door deze temperaturen bent u geneigd om snel een flesje water leeg te drinken. Hoewel dit erg verleidelijk kan zijn en water natuurlijk goed is voor elk, is het niet verstandig om in een keer heel veel water te drinken. Waarom dit niet goed voor u is, dat leest u hier!
    Hoe kunt u dan het beste drinken?
    Contact opnemen
Geschreven op 02 Jul 2018
 
Een bezoek aan de fysiotherapeut. Hoe ziet dit eruit? - Deel 2
    Een verkeerde beweging, een ongelukje, een sportblessure, een stijve nek door het te lang aannemen van een verkeerde of dezelfde houding… In ons vorige artikel heeft u kunnen lezen hoe de anamnese, het lichamelijk onderzoek en het advies er bij Fysiotherapie Eys uit ziet. Wanneer u nog nooit bij de fysiotherapeut bent geweest, kan deze informatie zeer relevant zijn voor u. In het artikel van deze week leest u meer over onder andere de behandeling zelf en over de evaluatie.
    De behandeling
    De evaluatie
    Heeft u na het lezen van dit artikel nog vragen over een behandeling of wilt u een afspraak inplannen bij Fysiotherapie Eys? Dan kunt u altijd contact met ons opnemen door ons te bellen op 043 4512048, een mail te sturen naar info@fysiotherapie-eys.nl of door het contactformulier op onze website in te vullen!
Geschreven op 18 Jun 2018
 
Een bezoek aan de fysiotherapeut. Hoe ziet dit eruit? - Deel 1
    Een verkeerde beweging, een ongelukje, een sportblessure, een stijve nek door het te lang aannemen van een verkeerde of dezelfde houding… Dit zijn allemaal voorbeelden waardoor u op de behandeltafel van Fysiotherapie Eys terecht kunt komen. Ieder jaar bezoekt gemiddeld 1 op de vijf mensen een fysiotherapeut. U bent dus lang niet de enige! Bent u nog nooit bij Fysiotherapie Eys geweest? Hieronder kunt u meer lezen over de stappen die u doorloopt wanneer u een afspraak maakt bij ons in de praktijk!
    De anamnese
    Lichamelijk onderzoek
    Het advies
    Vervolgens vindt de behandeling door de fysiotherapeut plaats. Zodra de behandelingen hebben plaatsgevonden en uw klachten zijn verminderd of verholpen, vindt de evaluatie plaats. Hoe dit verloopt, leest u in het volgende artikel! Houd hiervoor onze website en social media kanalen dus goed in de gaten!
Geschreven op 06 Jun 2018
 
Sportvoeding en sportdrankjes
    Uiteraard is voeding belangrijk voor iedereen maar wanneer u fanatiek sportbeoefenaar bent, heeft u vaak wat extra energie nodig. Deze energie zit vooral in koolhydraten, vetten en eiwitten. Naast deze voedingsstoffen, is het natuurlijk ook belangrijk om voldoende mineralen, vitaminen en vezels binnen te krijgen en voldoende te drinken. Sportvoeding en sportdrankjes zijn hierbij erg belangrijk!
    Sportvoeding
    Sportdrankjes
    Wanneer naar Fysiotherapie Eys, Fysiotherapie Simpelveld of Fysiotherapie Susteren?
Geschreven op 04 Jun 2018
 
Het hardloopseizoen is weer begonnen!
    Hardlopen is één van de meest populaire sporten van Nederland. Voor velen is de start van het voorjaar ook de start van het hardloopseizoen. Wij zien echter veel mensen die een bezoek brengen aan de fysiotherapeut als gevolg van een hardloopblessure. Wanneer je net bent begonnen met hardlopen geldt de volgende regel: bouw het rustig op!
    Zorg voor de juiste schoenen
    Warming-up
    Spierversterkende oefeningen
    Let op je houding
    Neem voldoende rust
    Wil je meer tips over het voorkomen van hardloopblessures, het aannemen van de juiste houding of heb je een blessure opgelopen en wil je hier snel vanaf? Plan dan een afspraak in! Wij helpen je graag!
Geschreven op 08 May 2018
 
Fit blijven op je werk? TIPS
    Vind je het moeilijk om fit te blijven en jezelf te concentreren op je werk? Logisch dat je na een tijdje in een dip belandt. Is je concentratie na een paar koppen koffie nog steeds ver te zoeken? Wij hebben verschillende tips voor je op een rijtje gezet die ervoor zorgen dat jij op je werk fit en geconcentreerd blijft!
    Drink niet meer dan 2 of 3 bakken koffie per dag
    Zorg ervoor dat je niet 8 uur achter elkaar op een stoel zit
    Neem geen ‘zware lunch
    Ga in de pauze even naar buiten
    Doe even ‘iets anders’
    Neem een gezond tussendoortje
    Heb je hulp nodig om fit te worden of om in beweging te komen? Wil je oefeningen die je makkelijk thuis of op je werk kunt doen? Neem dan contact met ons op!
Geschreven op 03 May 2018
 
Beter worden door een blessure? Dat kan!
    Wanneer je fanatiek sporter bent of juist een erg actieve leefstijl hebt, krijg je eens in de zoveel tijd wel eens met een blessure te maken. Dit is bijna niet te vermijden! Wij begrijpen als geen ander hoe vervelend het voor je kan zijn wanneer je een tijdje niet meer kunt sporten, maar geen nood! Wist je dat je veel kan leren van een opgelopen blessure? Hoe dan? Dat lees je hier!
    Een blessure geeft aan dat je te lang door bent gegaan
    Een blessure zorgt ervoor dat je je lichaam leert kennen
    Blessures laten je zwakke plekken zien
    Een blessure biedt je de kans om je techniek te verbeteren
Geschreven op 25 Apr 2018
 
Ook kinderen steeds vaker naar de fysiotherapeut met rug- en nekklachten!
    De laatste jaren ziet de NIVEL Zorgregistraties een stijging in het aantal kinderen die met rugklachten en nekklachten een bezoek brengen aan de fysiotherapeut of oefentherapeut. Wat hiervan de oorzaak is? Mogelijk kunnen deze klachten optreden door tablets en smartphones.
    De boosdoeners
    Beweging
    De fysiotherapeut
    De eerste afspraak
    Contact opnemen
Geschreven op 10 Apr 2018
 
De sportfysiotherapeut roept ‘kom meer in beweging’!
    Bewegen is een breed begrip. Wat verstaat u onder bewegen? Een stukje lopen? Een uur doorbrengen in de sportschool? Naar uw werk fietsen? De trap oplopen? Voor iedereen betekent ‘bewegen’ iets anders, maar dit betekent niet dat het voor de een minder belangrijk is dan de ander. Bewegen is namelijk goed voor iedereen!
    De positieve invloed van bewegen op uw lichaam
    Heeft u hulp nodig om in beweging te komen?
    Contact opnemen
Geschreven op 07 Mar 2018
 
Smartphone en tablet slecht voor uw lichaam?! Fysiotherapie helpt!
    Iedereen heeft tegenwoordig een smartphone, tablet of een ander mobiel apparaat waar meerdere keren per dag gebruik van wordt gemaakt. Het voordeel: we zijn meer verbonden met elkaar, maar dit heeft ook grote gevolgen voor uw lichaam! U neemt tijdens het appen, sms’en, surfen op internet en social media een gebogen houding aan en dit is erg slecht voor uw lichaam!
    Hoe herkent u een verkeerde houding?
    De meest voorkomende klachten
    Hoe kunt u deze klachten voorkomen?
    De juiste houding aannemen
    Contact opnemen
Geschreven op 27 Feb 2018
 
Fysiotherapie, wanneer maakt u er gebruik van?
    Fysiotherapie Eys in Eys, Simpelveld en Susteren
    Wij kunnen u helpen bij de volgende klachten:
    Specialisaties
    Fysiotherapie helpt u in beweging!
    Eerste afspraak
    Contact opnemen
Geschreven op 16 Feb 2018
 
Nederlandse aanpak valpreventie haalt The New York Times!
    De cursus in het kort
    Het belang van valpreventie
    Valpreventie in The New York Times
    Oefen wat u kunt, niet wat u niet kunt!
    Contact opnemen
Geschreven op 08 Feb 2018
 
Artrose nu ook vergoed vanuit de basisverzekering!
    De meest voorkomende klachten
    De meest voorkomende oorzaken
    Wat kun je tegen artrose doen?
    Contact opnemen
Geschreven op 01 Feb 2018
 
Haal het meeste uit jouw wintersportvakantie!
    1. Zorg voor een goede warming-up zodat je spieren alvast warm zijn wanneer je de piste op gaat.
    Waarom is een warming-up zo belangrijk?
    2. Zorg na het skiën of snowboarden ook voor een goede cooling-down.
    3. Ga wanneer je op de piste bent niet gelijk als een raket naar beneden!
    4. Last genoeg rustmomenten in en eet voldoende.
    5. Houd de weersvoorspelling en sneeuwconditie goed in de gaten.
Geschreven op 18 Jan 2018
 
Bekkenpijn?
Geschreven op 05 Jan 2018
 

<< Vorige 1 2 Volgende >>